نمایش 1–12 از 22 نتیجه

متقاضیان خرید اره عمود بر، لزوماً کاربرانی حرفه‌ای و با تجربه بالا در خرید ابزار نیستند. بسیاری از هنرجوها، کاربران نوپا، تازه‌کار و حتی کاربران خانگی با نیازهای متنوع و گوناگونی به سراغ خرید آن می‌روند. این موضوع باعث شده که اهمیت ارائه مشاوره و اطلاعات کامل در مورد ابعاد مختلف خرید این دستگاه، بیش از پیش اهمیت داشته باشد. ما نیز با در نظر داشتن این موضوع توصیه می‌کنیم حتماً پیش از انتخاب محصول و نهایی کردن خرید، با این توضیحات همراه شوید. زیرا پس از مطالعه این متن بهتر می‌توانید کاربرد، مزایا و حتی معایب خرید اره عمود بر را بشناسید. تا انتها با ما همراه باشید.

اره عمود بر چیست؟

اره عمود بر یکی از آن دسته اره‌هایی است که کاربرد آن تا حد زیادی محدود به صنعت چوب است. این اره از یک حرکت رفت و برگشتی به منظور ایجاد برش استفاده می‌کند. به این شکل که کاربر بدنه دستگاه را در راستای سطح صفحه چوب به حرکت در آورده و تیغه با حرکتی عمود بر راستای صفحه چوب، برش لازم را ایجاد می‌کند. تیغه این ابزار نیز دندانه‌های تیز و متعددی دارد و با هر بار رفت و برگشت درون لایه‌های چوب، آن‌ها را برش می‌دهد.

در اره عمود بر، راستای قرارگیری تیغه، عمود بر راستای کلی بدنه دستگاه است و این موضوع در شکل ظاهری آن به طور کامل خودنمایی می‌کند. از طرف دیگر تیغه همزمان بر قطعه کار نیز عمود بوده و حرکت رفت‌وبرگشتی آن عمود بر قطعه کار است. اساساً به همین خاطر است که به آن اره عمود بر گفته می‌شود. همچنین یک حالت دستگیره‌مانند در بخش بالایی دارد و کاربر از این طریق بر کنترل دستگاه احاطه پیدا می‌کند. در بخش زیرین نیز اصطلاحاً یک سینی، فاصله بین اره، تیغه و سطح قطعه کار را تنظیم می‌کند.

اجزای اصلی اره عمود بر کدام‌ها هستند؟

  • موتور برقی: قلب تپنده اره عمود بر، موتور برقی آن است. موتور الکتریکی برق را دریافت کرده و در نهایت به شکل نیرویی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی تیغه در اختیار دستگاه قرار می‌دهد.
  • بدنه : اغلب، جنس بدنه اره عمود بر، پلاستیک فشرده و سخت است. بدنه، کلیت دستگاه و قطعات مختلف آن را در بر گرفته و در عین حال محلی برای قرارگیری دست کاربر است. عملاً دسته نیز بخشی از بدنه است.
  • کلید گازی فشاری: کلید گازی فشاری به نحوی تعبیه شده که نسبت به میزان فشار وارده واکنش نشان می‌دهد. به این شکل که با فشار بیشتر سرعت دستگاه را بالاتر برده و با رها شدن، سرعت دستگاه را کاهش می‌دهد. منظور از سرعت دستگاه، سرعت رفت و برگشت تیغه اره عمود بر است.
  • کلید خاموش و روشن: در برخی از محصولات و مدل‌ها در کنار کلید گازی فشاری، یک کلید خاموش و روشن نیز در نظر گرفته شده است. بدون قرار گرفتن این کلید در حالت روشن، کلید گازی نیز واکنشی نخواهد داشت.
  • تیغه اره عمود بر: کاربران بسته به شکل پروژه‌هایی که دارند، می‌توانند انواع مختلفی از تیغه اره عمود بر را خریداری کنند. هر تیغه شکل و مختصات خاصی داشته و برای شکل خاصی از برش‌ها مناسب است.
  • کلید پاندول الاکلنگی: این کلید معمولاً در بخش جانبی دستگاه قرار گرفته و امکان تنظیم حالت پاندولی تیغه را به کاربر می‌دهد. این کلید در همه دستگاه‌ها موجود نیست و صرفاً در مدل‌هایی که امکان حرکت پاندولی تیغه را دارند چنین کلیدی تعبیه شده است.
  • کفی: کفی اره عمود بر بخشی از دستگاه است که در ناحیه تحتانی قرار گرفته و موازی با راستای بدنه است. این قطعه به شکلی قرار گرفته که وظیفه تماس مداوم با قطعه کار و حفظ حالت افقی دستگاه را دارد. کفی در اصل زاویه برش را تثبیت و تنظیم می‌کند. در اغلب مدل‌ها زاویه کفی قابل تنظیم و تغییر است.
  • دریچه هوا: در برخی از مدل‌های اره عمود بر یک دریچه هوای جانبی وجود دارد که هوای تولیدشده توسط موتور را به سمت خاصی هدایت می‌کند. از دمش و فشار این هوای خروجی برای دور کردن خاک اره و ضایعات برش از نزدیکی تیغه استفاده می‌شود.

مزایای خرید اره عمود بر کدام‌ها هستند؟

خرید اره عمود بر ممکن است برای کاربردهای گوناگون و از سوی کاربرانی مختلف انجام شود. به همین خاطر محدود کردن دایره کاربرد آن شاید چندان ساده نباشد. اما در عین حال اغلب کاربران در خرید این ابزار مزایای خاصی را دنبال می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم بدانیم که این مزایا کدام‌ها هستند و چرا تا این حد جذابیت دارند؟ البته باید تأکید کرد که این موارد، صرفاً برخی از مزایای خرید اره عمود بر هستند و غیر از این موارد نیز ممکن است مزایای دیگری مشهود باشد.

امکان اجرای برش‌های پیچیده

مکانیسم عملکرد اره عمود بر باعث شده تا این دستگاه برای ایجاد برش‌های پیچیده و ظریف کاملاً ایده‌آل باشد. مانورپذیری آن در سطح قطعه کار بسیار مناسب بوده و این یعنی قادر است در هر ثانیه، با سهولت قابل توجهی مسیر برش خود را تغییر دهد. در نتیجه کاربر می‌تواند بدون درگیر شدن با چالش‌هایی سخت و طاقت‌فرسا، برش‌های پیچیده و سخت را بر سطح چوب پیاده کند. این در حالی است که سایر انواع اره‌ها اغلب برای ایجاد برش‌هایی با زوایای متغیر، مسیر پیچیده و ظرافت بالا چنین کارایی ندارند. از اساس به این خاطر است که منبت‌کاران و نجارانی که پروژه‌های آن‌ها بیشتر جنبه هنری دارد، علاقه ویژه‌ای به خرید اره عمود بر دارند.

اره عمود بر دقت بالایی در برش دارد

یکی دیگر از انگیزه‌های مشتریان در خرید این دستگاه، دقت بیشتر این دستگاه در قیاس با سایر انواع اره‌هاست. کاربر در بکارگیری این دستگاه قادر است در نهایتِ دقت برش‌هایی ظریف ایجاد کرده و حتی به صورت سانتی‌متری، بر میزان پیشروی یا حتی عمق برش، نظارت داشته باشد. این امکانی نیست که بتوانید در سایر اره‌ها، با این میزان از سهولت در اختیار داشته باشید. به همین خاطر است که در پروژه‌های بسیار حساس، دست برتر با اره عمود بر است. متقاضیان خرید اره عمود بر، حتی اگر قصد استفاده از آن در پروژه‌های هنری را نداشته باشند، باز هم از این دقت بالا بهره می‌برند.

امنیت و سهولت بیشتر برای کاربران آماتور

حتی کاربران آماتور نیز در صف خرید اره عمود بر قرار می‌گیرند. زیرا کار کردن با آن برای افراد تازه‌کار راحت‌تر و کم‌خطرتر است. این ابزار بخاطر نحوه قرارگیری تیغه و مکانیسم ایجاد برش در آن، نسبت به بسیاری از رقبا امن‌تر بوده و کاربر را کمتر در معرض ریسک قرار می‌دهد. تیغه در فاصله نزدیکی به دست قرار نگرفته و عملاً در آن سوی صفحه چوبی رفت و برگشت می‌کند. البته این به معنی بی‌احتیاطی و کم‌دقتی در حین کار با این دستگاه نیست. به هر حال لازم است کاربر اصول اولیه و قواعد ایمنی کار با دستگاه را دانسته و در حین کار با آن مدنظر داشته باشد.

وزن مناسب و سهولت در جابجایی

خرید اره عمود بر به معنی دسترسی به ابزاری برای برش است که وزن بالایی ندارد و ابعاد آن هم نسبتاً کوچک است. این موضوع باعث شده که جابجایی اره عمود بر در بین سایر ابزار کار و جعبه ابزار، نسبت به سایر انواع اره‌های برقی، راحت و آسان‌تر باشد. البته این سادگی و سهولت در جابجایی فقط مربوط به جابجایی به عنوان یک ابزار کار نیست. بلکه حتی در حین کار نیز برش با آن بسیار دلپذیرتر و روان‌تر از سایر انواع اره‌هاست. به عنوان مثال اره گرد بر عمدتاً وزن بالایی دارد و بخاطر شکل خاص تیغه، ابعاد آن هم نامطلوب است. بر همین اساس، هم ایجاد برش و هم جابجا کردن آن بین فضاهای کاری مختلف چندان ساده و آسان نیست.

معایب خرید اره عمود بر کدام‌ها هستند؟

همواره در کنار توجه به مزایای هر وسیله، باید نیم‌نگاهی به معایب آن هم داشت. در این صورت می‌توان اطمینان داشت که خرید ابزار مدنظر کاملاً منطقی است یا خیر. بر همین اساس قصد داریم در ادامه معایب خرید اره عمود بر را نیز در کنار شما مرور کنیم. هرچند این معایب مطلق و حتمی نیستند اما به هر حال باید به دید یک چالش به آن‌ها نگریست. برخی از این موارد شاید برای شما چالش تلقی شوند و برخی دیگر شاید هیچ اهمیتی نداشته باشند. پس به معایب خرید اره عمود بر در قیاس با مزایای آن و نسبت به وضعیت خود نگاه کنید. اما این معایب کدام‌ها هستند؟

پایین بودن سرعت برش

سرعت پیشرفت برش با اره عمود بر بسیار پایین است. به نحوی که برای تکمیل یک برش کوتاه نیز ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد. این پایین بودن سرعت که با دقت و ظرافت برش‌های آن در تناسب است، شاید برای برخی کاربران طاقت‌فرسا یا بعضاً بی‌مورد تلقی شود. پس پیش از خرید اره عمود بر به این موضوع توجه داشته باشید. اهمیت این موضوع برای کاربرانی که با هدف استفاده در پروژه‌های خشن و امور تخریب به خرید اره می‌پردازند، بسیار چشم‌گیر است. زیرا اغلب این کاربران به اره‌هایی با سرعت برش بالا نیاز دارند و ظرافت در برش برای آن‌ها مهم نیست!

عدم تناسب با امور سنگین و خشن

در کنار مورد فوق، یکی دیگر از چالش‌هایی که در هنگام خرید اره عمود بر باید به آن دقت داشت، عدم تناسب با امور سنگین است. اساساً شکل و ساختار تیغه اره عمود بر به آن شکلی نیست که بتوان از آن برای برش‌های سخت استفاده کرد. تیغه انعطاف پذیر است، طول کمی دارد و دندانه‌های آن برای اموری مانند تخریب مناسب نیست. پس اگر شکل کار شما به گونه‌ای است که درگیر با امور سنگین هستید، بهتر است در خرید این محصول تجدیدنظر کنید.

ضعف و محدودیت در قدرت موتور

در کنار دو مورد اخیر، مسئله‌ای که باید به طور خاص و ویژه بر آن متمرکز شد، این است که اره عمود بر اساساً خیلی قوی نیست. قدرت موتور اره‌های عمود بر اغلب چشم‌گیر نیست و این موضوع نیز ضعف عملکردی آن در پروژه‌های سنگین را تشدید کرده است. این یعنی علاوه بر ضعف در مکانیسم فیزیکی و شکل تیغه، قدرت موتور نیز مانعی بر سر راه استفاده از این نوع اره در پروژه‌های خشن و سنگین است. البته باید تأکید کرد که این میزان از قدرت موتور برای امور ظریف و هنری و حتی نیمه‌سنگین، قطعاً کافی و مؤثر است.

محدودیت در کاربرد

اره عمود بر را نمی‌توان یک اره همه‌کاره یا با کاربردهای بسیار گوناگون و مختلف دانست. خرید اره عمود بر اغلب و در بیشتر مواقع با انگیزه استفاده در امور نجاری صورت می‌پذیرد. هرچند می‌توان از آن برای کار با متریال‌های دیگری نیز استفاده کرد اما اصل کاربرد آن در برش چوب است. با این وجود طبیعی است که نجاران بیش از هر قشر و صنف دیگری متقاضی خرید این محصول باشند. اما این به معنی کاربردی نبودن آن در برش سایر متریال‌ها به طور مطلق و حتمی نیست. حتماً پیش از خرید اره عمود بر شکل کار خود را برای کارشناسان فروش شرح دهید تا از کاربردی بودن اره در آن دسته از پروژه‌ها مطمئن شوید.

عوامل مؤثر بر قیمت اره عمود بر کدام‌ها هستند؟

اگر پس از بررسی مزایا و معایب خرید این دستگاه همچنان در مورد خرید آن اطمینان دارید، اکنون نوبت به بررسی قیمت آن رسیده است. قیمت، همواره یک عامل تعیین‌کننده در انتخاب مشتریان بوده و بدیهتاً در خرید این ابزار نیز اهمیت خاص خود را دارد. آنچه ما در این بخش بر آن تمرکز داریم، تشخیص و آشنایی با معیارهای مؤثر بر قیمت اره عمود بر است. این معیارها و نکات به شما کمک می‌کنند که ارزش خرید و قیمت این دستگاه را بهتر و دقیق‌تر درک کنید. به نحوی که بتوانید بین مدل‌های مختلف به مقایسه پرداخته و محصولاتی را که ارزش خرید بیشتری دارند شناسایی کنید. در ادامه به این معیارها و نکات می‌پردازیم.

  • قدرت موتور: قدرت موتور یا در اصطلاح وات دستگاه، نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت اره عمود بر دارد. هر قدرت موتور دستگاه انتخابی شما بیشتر باشد، بدیهتاً ارزش خرید و قیمت بیشتری هم دارد.
  • سرعت تیغه: یکی از معیارها و کمیت‌های مهم در هنگام خرید اره عمود بر، سرعت آن است. مقصود از سرعت تیغه تعداد رفت‌وبرگشت‌های آن در یک واحد زمانی خاص است. سرعت تیغه باید با نوع پروژه شما تناسب داشته باشد.
  • قابلیت تنظیم سرعت تیغه(دیمر): در کنار اینکه سرعت دستگاه چقدر است، باید دید امکان تنظیم سرعت وجود دارد یا نه. قیمت اره عمود بری که قابلیت تنظیم سرعت دارد، به‌مراتب بیشتر است.
  • دمش یا مکش هوا: قیمت اره عمود بری که مکانیسم لازم برای دور کردن براده و خاک اره از سطح مقطع برش را دارد، قطعاً بیشتر است. برخی از مدل‌ها با استفاده از هوای تولیدی موتور و برخی دیگر به طور خاص با استفاده از اتصال لوله مکش، این امکان را فراهم می‌کنند.
  • برند تولیدکننده: واقعیت این است که میزان اعتبار و شهرت تولیدکننده، تأثیر مستقیمی بر قیمت اره عمود بر دارد. کاربران هزینه بیشتری برای ابزارهای قابل اعتماد و معتبرتر می‌پردازند و این طبیعی است.
  • گارانتی اصلی و پاسخگو: داشتن گارانتی هم نشانه مثبتی از اصالت و کیفیت است و هم به لحاظ خدمات پس از فروش، مزایای متعددی دارد. با وجود پشتیبانی یک گارانتی اصلی و پاسخگو، نگرانی‌های کاربر نسبت به مشکلات آتی کاهش می‌یابد.

خرید اره عمود بر در فروشگاه آچاریست

آچاریست برای خرید اره عمود بر از اولین گام تا آخرین گام کنار شماست. ما در این مجموعه هم اطلاعات لازم و کافی برای تصمیم‌گیری آگاهانه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم و هم در نهایت با تحویل محصولات باکیفیت در کنارشان هستیم. تمام اطلاعات و مشخصات کلیدی مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در دسترس هستند.

به‌علاوه کارشناسان مجموعه نیز آماده ارائه مشاوره تخصصی و ویژه هستند. برای این منظور کافیست به طور مستقیم با ما در ارتباط باشید. پشتیبانی آنلاین سایت آماده است که در صورت لزوم اطلاعات اضافی یا مشاوره‌های اختصاصی را در اختیارتان قرار دهد. پس از رسیدن به تصمیم و نهایی کردن خرید، آچاریست در زمانی ایده‌آل و با قیمتی حقیقی محصول را به دست شما می‌رساند.