نمایش 1–12 از 16 نتیجه

قیمت اصلی تومان4,100,000 بود.قیمت فعلی تومان3,960,000 است.
قیمت اصلی تومان6,188,000 بود.قیمت فعلی تومان5,280,260 است.
قیمت اصلی تومان7,498,000 بود.قیمت فعلی تومان6,523,260 است.

آیا خرید اره گرد بر می‌تواند شما را به مقاصد و اهدافی که دارید برساند؟ این سوال خوبی است که ناتوانی یا اشتباه شما در پاسخ گفتن به آن می‌تواند وقت و پول شما را هدر دهد. بسیاری افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به مزایا و معایب این دستگاه به سراغ خرید آن می‌روند. همین موضوع باعث می‌شود که در نهایت محصولی را که نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد خریداری کنند. اتفاقی که نتیجه آن هدر رفتن پول و وقت آن‌هاست. اما آچاریست اینجاست تا با این متن دید شما را در مورد خرید اره گرد بر بازتر کرده و شانس اتخاذ تصمیم غلط را به کمترین میزان ممکن برساند. تا انتها با ما همراه باشید.

اره گرد بر چیست؟

اره گرد بر نیز یکی از انواع اره ماشینی است که در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد. در اره گرد بر انجام پروسه برش از طریق چرخش بسیار سریع یک دیسک(صفحه) برنده و تیز انجام خواهد شد. چرخش و گردش سریع دیسک این ابزار که لبه‌های آن به طور مناسبی در قالبی دندانه‌دار و تیز طراحی شده، در تماس با لایه‌های مختلف متریال، گسستگی و برش را بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از حد تصور ایجاد می‌کند.

البته این دیسک بسیار سریع و تیز سوار بر یک بازوی مکانیکی با حالت فنری است که با فشار دست به سطح قطعه کار نزدیک شده و در صورت لزوم در جهت عکس آن از قطعه کار دور می‌شود. اره گرد بر عموماً بین افرادی که با چوب سروکار دارند محبوبیت داشته و اغلب کاربرانی که قصد برش عرضی الوار یا قطعاتی مشابه را دارند از آن استفاده می‌کنند. اما این به معنی کاربردی نبودن آن برای برش فلزات، لوله‌ها و حتی سنگ‌ها نیست!

کاربرد اره گرد بر چیست؟

استفاده از اره گرد بر برای برش مکرر و پرتکرار تخته‌های چوبی بزرگ و الوارها امری رایج است. در مجموع ایجاد برش‌های عرضی توسط این وسیله با سهولت قابل توجه قابل انجام است و دقیقاً به این خاطر است که در کارگاه‌های بزرگ و کوچک و حتی فضاها و محیط‌های خانگی نیز حضور پررنگی دارد.

این ابزار ها برای کوچک‌ترین و ساده‌ترین کارها تا کارهای بسیار بزرگ، سنگین و جدی در کارگاه‌های ساختمانی مناسب هستند و این مهارت و تجربه کاربر است که محدودیت‌های آن‌ها را تعیین می‌کند. البته در استفاده از اره گرد بر نیز باز هم انتخاب نوع دیسک(صفحه) بسیار تعیین‌کننده است. بر همین مبنا باید تأکید کرد که این ابزار صرفاً برای برش‌های سریع و ساده در چوب طراحی نشده و با تیغه‌های مناسب، همانطور که گفته شد برای سنگ‎تراشی و برش ورق‌های فلزی نیز کاربردی است.

اجزای اصلی اره گرد بر کدام‌ها هستند؟

  • موتور الکتریکی: موتور اره گرد بر مسئول تولید نیروی لازم برای به چرخش درآوردن دیسک یا همان تیغه برش است. موتور در کنار سرعت بالا، گشتاور کافی برای تأمین نیروی برش را نیز فراهم می‌کند.
  • بدنه و دسته: بخش عمده بدنه اره گرد بر را دسته آن تشکیل داده است. به طوری که بدنه در نگاه اول ممکن است تماماً یک یا دو عدد دسته تصور شود. بدنه به شکل دسته، امکان احاطه و کنترل کاربر بر دستگاه را فراهم می‌کند.
  • گارد بالایی تیغه: گارد بالایی که به شکل یک نیم‌دایره است، ثابت بوده و بدون حرکت در جای خود می‌ایستد. گارد بالایی عملاً شانس برش با تیغه گرد دستگاه را از بین برده و مانند حائلی بین بدن کاربر و تیغه عمل می‌کند.
  • گارد پایینی تیغه: گارد پایینی به لحاظ ظاهری تا حد زیادی مشابه گارد بالایی است با این تفاوت که ثابت نبوده و باز و بسته می‌شود. گارد پایینی در موقعیت برش کنار می‌رود و اجازه می‌دهد که تیغه با سطح قطعه کار تماس پیدا کند. اما خارج از موقعیت کار از تماس ناخواسته تیغه با دست یا سایر اجسام جلوگیری می‌کند.
  • پلیت زیرین: پلیت، سینی یا صفحه زیرین یک بخش تحتانی از اره است که وظیفه دارد دستگاه را موازی را سطح نگه داشته و امکان تحرک آن را فراهم کند. پلیت همچنین امکان انتقال نیروی متوازن به سطح قطعه کار و احاطه بهتر کاربر را نیز فراهم می‌کند.
  • تیغه برش: نیازی به توضیح نیست که تیغه در این دستگاه به شکل دوار و در اصطلاح گرد است. تیغه اره گرد بر قابل تعویض است و در انواع مختلف با کاربردهای متمایز در بازار وجود دارد.

مزایای خرید اره گرد بر کدام‌ها هستند؟

پرداختن به مزایای خرید اره گرد بر به هیچ عنوان ساده نیست. نه از آن جهت که مزیتی ندارد؛ بلکه موضوع این است که می‌توان ده‌ها مزیت برای آن در نظر گرفت. ما با یکی از کاربردی‌ترین ابزار های حاضر در کارگاه‌های نجاری، مبل‌سازی، کابینت‌سازی و حتی بعضاً برش فلزات روبرو هستیم. با این وجود سخت می‌توان مزایای معین و مشخصی را برای خرید اره گرد بر در نظر گرفت. با این حال اما تلاش می‌کنیم تا در ادامه چند مورد اصلی و چشم‌گیر از این مزایا را در کنار شما مرور کنیم. پیش از پرداختن به این موارد باید گفت در کنار موارد زیر، می‌توان به موضوعاتی مانند دوام و طول عمر بالا یا قدرت برش قابل توجه اشاره کرد. اما موارد زیر تا حدی بیش از سایرین به معرفی و مرور نیاز دارند.

اره گرد بر کاربرد وسیعی دارد

یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید اره گرد بر، دسترسی به وسیله‌ای است که کاربرد وسیعی در امور مختلف دارد. اره گرد بر شاید به طور ویژه در برش چوب توانمند باشد اما در مواجهه با سایر مواد و متریال‌ها نیز عملکرد خوبی دارد. در کنار چوب، کاربرد این محصول، برش فلزات و انواع مختلفی از پلاستیک‌ها را نیز شامل می‌شود. این یعنی شما با خرید یک وسیله می‌توانید در پروژه‌های متعدد و گوناگونی از آن استفاده کنید. به طور قطع این کاربرد گسترده، یک امتیاز و مزیت برای خرید اره گرد بر است.

دقت بالا در برش‌های صاف و خطی

اره گرد بر به‌سبب مکانیسم خاصی که برای برش متریال دارد، برش های صاف و خطی را با کیفیت بالایی به انجام می‌رساند. این اره با سرعت و سهولت قابل توجهی می‌تواند برش‌ها را در یک خط حفظ کرده و از این طریق به کاربر برای ایجاد برش های صاف و طولانیِ دقیق و تمیز کمک کند. این نوع از برش‌ها برای سازندگان کابینت یا به عنوان مثال کارگاه های مبل‌سازی، بسیار پرکاربرد است. در این دسته از امور معمولاً کاربران مجبور به ایجاد برش های صاف، تمیز و دقیق در صفحات چوبی بزرگ و وسیعی هستند. این در حالی است که در همان شرایط ایجاد برش با مثلاً اره عمود بر یا اره افقی بر قطعاً طاقت‌فرسا خواهد بود.

سهولت در جابجایی و پرتابل بودن

مزیت دیگری که در هنگام خرید اره گرد بر خودنمایی می‌کند، سهولت در جابجایی و قابل حمل بودن این دستگاه است. هرچند در قیاس با مثلاً اره عمودبر، این نوع از اره وزن بیشتری داشته و بزرگتر است. اما مسئله این است که اره گرد بر را بسته به شکل کاربردی که دارد، باید به عنوان مثال با اره میزی مقایسه کرد. زیرا شکل و کیفیت برش‌هایی که اره گرد بر ایجاد می‌کند با شکل و نوع برش‌های ادواتی مانند اره میزی شباهت دارد.

با در نظر داشتن این موضوع باید گفت به‌راستی این محصول در قیاس با اره میزی با سهولت و راحتی بیشتری جابجا می‌شود. نیازی به توضیح نیست که جابجایی و استقرار ادواتی مانند اره میزی آنچنان سخت و همراه با چالش است که تقریباً ابزاری کارگاهی و ثابت محسوب می‌شوند. اما خرید این ابزار شما را از این محدودیت رها می‌کند.

سرعت برش و سرعت کار بالاتر

در قیاس با سایر انواع اره‌ها، از جمله اره عمودبر، اره افقی‌بر و فارسی‌بر، سرعت چرخش تیغه در اره گرد بر بیشتر است. این بیشتر بودن سرعت چرخش مزایای مختلفی دارد. در موارد اخیر به این موضوع اشاره شد که برش‌های صاف و مستقیم این دستگاه بسیار تمیز و دقیق است. همان مزیت خود یکی از آثار و ثمرات بالا بودن سرعت کار این نوع اره است. این بالا بودن سرعت، همچنین سرعت پیشرفت پروژه‌ها و امور کاری را نیز افزایش داده است.

این بدان معنی است که در کار با اره گرد بر، می‌توان با همان میزان زمان، قطعات کار بیشتری را برش داد. به عنوان مثال اگر برش یک تخته فرضی با فارسی‌بر 5 دقیقه زمان نیاز داشته باشد، برش همان تخته با گردبر به 2 دقیقه زمان نیاز دارد. البته این موضوع مطلق و قطعی نیست و به کمیت‌ها و فاکتور های جانبی دیگری نیز بستگی دارد.

معایب خرید اره گرد بر کدام‌ها هستند؟

خرید اره گرد بر متقاضیان خاص خود را دارد؛ این ابزاری نیست که هر کاربر آماتور یا با نیاز های خانگی به سراغ آن برود. از این لحاظ می‌توان گفت ما با ابزاری تخصصی روبرو هستیم. در واقع کار با این دستگاه مخاطرات و چالش‌های خاصی دارد که استفاده از آن را برای کاربران غیر حرفه‌ای تا حد زیادی سخت و حتی خطرناک می‌کند. این ابزار قوی است، قدرت برش بالایی دارد و در یک کلام بسیار بی‌رحم است. عمده معایب و مشکلاتی که برای خرید اره گرد بر می‌توان ذکر کرد دقیقاً مربوط به همین موضوع است. به‌علاوه کار با اره گرد بر به لحاظ فنی نیز محدودیت‌هایی دارد که در ادامه متوجه می‌شوید. اما معایب کدام‌ها هستند؟

کار با آن نیازمند تخصص بالایی است

خرید اره گرد بر برای کاربران آماتور و افرادی که تجربه کافی در استفاده از این نوع ابزارها ندارند، پیشنهاد نمی‌شود. واقعیت این است که شیوه کار با این دستگاه اصطلاحاً قلق‌ها و ترفند های خاص خود را داشته و نیازمند تجربه کافی است. برای کار با همه ابزارها به تجربه و تخصص نیاز است اما در مورد اره گرد بر این موضوع محسوس‌تر و کاملاً جدی‌تر است. مکانیسم برش و قدرت بالای گردبر باعث شده که بعضاً حتی غافلگیرکننده ظاهر شده و به سرعت از کنترل خارج شود. به همین خاطر افراد آماتور یا بهتر است به خرید اره گرد بر فکر نکنند یا حداقل راهنمایی‌های کافی را در این مورد دریافت کنند.

سختی و چالش در کنترل

همانطور که گفته شد اره گرد بر بسیار قوی است و بخاطر چرخش بسیار سریع تیغه، آن هم به شکل دوار و چرخشی، کاملاً مستعد لگد و کیک‌بک(Kickback) است. به طوری که با کمترین بی‌دقتی و گیر کردن اره بین لایه‌های متریال، ممکن است لگد سفت و سخت و نیروی قابل توجهی از سمت آن به دست کاربر وارد شود. در نتیجه این اتفاق دستگاه می‌تواند به‌سادگی از کنترل خارج شده و اتفاقات ناگوار و ناخوشایندی را رقم بزند.

به همین خاطر باید تأکید کرد که کنترل اره گرد بر علاوه بر تخصص، به دقت و احتیاط بالایی هم نیاز دارد. البته قدرت بدنی کاربر نیز در این مورد بی‌تأثیر نیست. نباید فراموش کرد که تیغه این دستگاه بسیار تیز و برنده است و با عدم انعطافی و سرعت بالایی که دارد، می‌تواند در کسری از ثانیه هر عضوی از بدن را زخمی یا حتی به‌کلی ببرد!

ناتوانی در ایجاد برش‌های منحنی

متقاضیان خرید این دستگاه باید بدانند که شکل برش‌های قابل انجام با این دستگاه محدودیت‌های خاصی دارد. اره گرد بر به‌مانند اره عمودبر یا اره افقی‌بر قادر به مانور و حرکت غیرخطی درون لایه‌های متریال نیست! این یعنی شما نمی‌توانید یک برش زیگ‌زاگ یا مثلاً نیم‌دایره و منحنی‌ها را با اره گرد بر ایجاد کنید. این محدودیت بیشتر از مکانیسم عملکرد این دستگاه ناشی می‌شود. چرخش سریع، انعطاف‌ناپذیری و زاویه تیغه برش نسبت به قطعه کار عملاً کاربر را از مانور و تغییر زاویه محروم می‌کند. این یک محدودیت جدی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کرد.

عوامل مؤثر بر قیمت اره گرد بر کدام‌ها هستند؟

آیا می‌دانید که قیمت اره گرد بر تحت تأثیر چه معیارها، کمیت‌ها و نکاتی است؟ بدون داشتن پاسخ روشن و قانع‌کننده‌ای برای این پرسش بعید است که در انتخاب محصول مناسب و گزینه صحیح برای خرید به نتیجه قابل قبولی برسید. زیرا در عمل بدون دانستن عوامل مؤثر بر ارزش خرید و قیمت اره گرد بر قادر به مقایسه مدل‌های مختلف نیستید. به همین منظور توصیه می‌کنیم با مطالعه این بخش با معیار های مؤثر و نکات کلیدی در تعیین ارزش خرید مدل‌های مختلف آشنا شوید.

  • قابلیت تنظیم زاویه برش: برخی از مدل‌های حرفه‌‌ای و پیشرفته‌تر قابلیت تنظیم زاویه برش دارند. کاربر می‌تواند به عنوان مثال تیغه را با زاویه 45 درجه با سطح قطعه کار تماس دهد و برش‌هایی کج و متمایل ایجاد کند. قیمت اره گرد بری که چنین قابلیتی دارد، به طور قطع بیشتر است.
  • حداکثر قطر تیغه: با دقت به شکل ظاهری این دستگاه می‌توان متوجه شد قطر تیغه‌ای که قابل نصب است، سقف و محدودیت دارد. نمی‌توان تیغه‌ای بیش از ظرفیت دستگاه را به صورت استاندارد بر روی آن نصب کرد. از طریق قطر تیغه حداکثر عمق برش را تعیین می‌کند و به این شکل بر قیمت این ابزار اثر می‌گذارد.
  • سرعت چرخش: کمیت مهم دیگری که وجود دارد سقف سرعت چرخش تیغه است. سرعت چرخش تیغه رابطه مستقیمی با کیفیت و مختصات برش دارد. برای برخی متریال‌ها شاید سرعت بیشتر و برای برخی دیگر سرعت کمتر مناسب باشد.
  • قدرت موتور: به‌مانند بسیاری دیگر از ابزار های برقی، قدرت موتور یا در اصطلاح وات آن، بر قیمت اره گرد بر نیز اثر دارد. هر قدر موتور قوی‌تر باشد، باید انتظار قیمت بیشتری داشته باشید.
  • برند تولیدکننده: قیمت اره گرد بری که توسط یک برند و شرکت معتبر و مشهور ساخته شده است، به طور قطع بیشتر است. این برندها در قیاس با برند های متفرقه محصولات قابل اعتمادتری تولید می‌کنند و این اعتماد بیشتر هزینه‌هایی را هم به همراه دارد.
  • گارانتی معتبر: بسیار مهم است که محصول انتخابی شما مشمول پوشش گارانتی باشد. گارانتی در مشکلات آتی به عنوان یک پشتیبان ظاهر شده و گره‌گشاست. البته به شرطی که گارانتی اصلی، معتبر و پاسخگو باشد.

خرید اره گرد بر در فروشگاه آچاریست

اگر اکنون در مورد خرید اره گرد بر به قطعیت رسیده و در تصمیم خود مصمم هستید، حال نوبت به همراهی آچاریست رسیده است. آچاریست با ده‌ها مدل، آماده برآورده کردن نیاز مشتریان به خرید اره گرد بر است. شما می‌توانید با مشاهده محصولات و مدل‌های مختلف، مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کرده و در نهایت به گزینه مطلوب خود برسید.

البته اگر در این مرحله به کمک و همیاری بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان آچاریست به صورت مستقیم در ارتباط باشید. آن‌ها اطلاعات بیشتر و مشاوره‌های اختصاصی را بسته به شرایط خاص شما ارائه کرده و مسیر رسیدن به یک تصمیم نهایی را ساده‌تر می‌کنند. در نهایت پس از انتخاب محصول و نهایی کردن خرید، مسیر دوستی و اعتماد بین شما و آچاریست با ارسال به‌موقع محصول آغاز می‌شود. این فقط آغاز مسیری است از جنس اعتماد، همراهی و پاسخگویی.